شهدا شرمنده ایم...

زندگی نامه شهدا

شهدا شرمنده ایم...

زندگی نامه شهدا

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

زندگی شهید از زبان همسرش«در قاموس شهادت واژه وحشت نیست »         ( امام خمینی ) با عرض تبریک خدمت امام زمان (عج) و امام خمینی .شهید مهندس هادی امینی فرزند حسین ‚ در فروردین ماه سال 1332 در خانواده ای مذهبی و متوسط واقــــع در خیابان خیام تهران چشم بجهان گشود . تحصیلات خود را دبستانی واقع در قنات آباد شروع کرد . بعد از اتمــــــام تحصیلات دبستانی به دبیرستان قریب رفت و تحصیلات خود را در آنجا ادامه داد . بعد از اخذ دیپلم به تکنیکــــوم نفیسی تهران رفت و بعد از گرفتن فوق دیپلم به خدمت سربازی رفته پس از 2 سال خدمت در سال 53 با شرکــت در کنکور مهندسی تکنیکوم تهران ‚‌در رشته مهندسی میکانیک ادامه تحصیل داد و در تأسیسات تخصص گرفت . فعالیت سیاسی خود را قبل از انقلاب شروع کرد . 
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۳ ، ۰۱:۳۰
علی حاضری
شهید فیاض بخش در سال 1316 در محله بازار أهنگرهای تهران و در خانواده ای مذهبی و خیر به دنیا آمد . تحصیلات ابتدائی را در مدرسه خسروی هفت تن بازار و دوره متوسطه را در دبیرستان مروی به پایان رسانید که در تمام طول تحصیل شاگرد ممتاز بود . و در همان زمان دروس قدیمی, جامع المقدمات و ادبیات عربی را نزد یکی از طلاب تهران فرا گرفت که این أموزش تا اواسط دوران دانشگاه ادامه یافت و خود را به مفهوم واقعی وقف مستضعفین جامعه نمود. تعلیمات اسلامی و مکتبی, از ایشان فردی مومن و مسلمان ساخت که در تمام طول زندگی خود هیچ گاه از اشاعه فرهنگ اسلامی غافل نبود و حتی بیماران قدیمی ایشان که از ناحیه تفرش و رود بار که شهید خدمت سربازیش را در آنجا گذراند و یا سقز و سبزوار و دهات کردستان, هنوز به مطلب او مراجعه می کردند خاطرات زیادی از مساجد و أب انبارها و حمام های که ایشان بانی خویش بودند , دارند . 
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۳ ، ۰۱:۳۰
علی حاضری
شهید مهندس مهدی حاجیان مقدم روز 23 تیرماه 1333 هجری شمسی در محله خانی آباد تهران کوچه شهـــاب الوله در خانواده ای مذهبی و متدین در شرایطی چشم بجهان گشود که پدرش همراه دیگر فدائیان اسلام در رکــاب شهید نواب صفوی در اوج مبارزات علیه رژیم سفاک پهلوی بودند و در دامان مادری پرورش یافت که هرگز بـــدون وضو به او شیر نداد . تحصیلات ابتدائی را در دبستان دولتی بهزاد در خیابان صفاری تهران گذراند و دوره متوسطه را در دبیرستان دارالفنون طی کرده و دیپلم خود را در سال 1351 باز دبرستان مرجان اخذ نمود .  
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۱۸
علی حاضری