شهدا شرمنده ایم...

زندگی نامه شهدا

شهدا شرمنده ایم...

زندگی نامه شهدا

شهید تیمسار سرلشگر حسن آبشناسان در سال 1315 در تهران و در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشودند. در دوران طفولیت و نوجوانی با اسلام واحکام نورانی آن آشنا شده و با قرآن مجید و نهج البلاغه انس و خویی پیدا کرده و در حد توان تکالیف شرعی خود را انجام می داند.

 پس از طی دوره متوسطه و کسب دیپلم در سال 1336 به دانشگاه افسری وارد و در سال 1339 با درجه ستوان دومی فارغ التحصیل شده و دوره مقدماتی را در سال 1340 به پایان رساندند. اولین دوره رنجر را که در ایران تشکیل شد طی نموده و تاسال 1356 دوره های عالی ستاد فرماندهی را طی نموده و در این میان نیز دوره های چتربازی و تکاوری را در داخل و خارج ا ز کشور طی کرد.




 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به زمینه عالی اسلامی جنگ های چریکی را به برادران بسیجی و سپاهی ارتشیان همرزم خود آموزش داده که در کردستان قبل از جنگ تحمیلی و در تمام منطقه عملیاتی بعد از جنگ بسیاری از شاگردان با اخلاص ایشان با ایثارگری‌های بسیار زیاد خود افتخار آفریده وبه دشمن کافر بعثی فهماندند که در این مملکت جای تاخت وتاز آنها نیست .

 

وی از اولین روزهای جنگ تحمیلی به منطقه جنوب اعزام شد و موفقیت‌های بسیاری در جنگهای نامنظم کسب و اولین اسرای عراقی را به اسارت گرفت چندی بعد در عملیاتی از ناحیه کتف مجروح شد ولی برای مداوا در بهداری توقف نکرد و از آن به بعد اهالی دشت عباس به او لقب شهید صحرا را دادند ایشان بعلت همین فداکاری وزحمتها به فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهداء منصوب گردید و با اتحاد صمیمانه ارتش و سپاه به پیروزیهای چشم گیری نایل شد که پیام تاریخی امام برای رزمندگان قرارگاه را در پی داشت آخرین سمت آن شهید بزرگوار فرماندهی لشگر بیست و سه نیروی مخصوص بود که قریب به چهار ماه طول کشید.

 

   نحوه شهادت

     در منطقه عملیاتی شمال غرب کشور در حالیکه یکی از گردانهای عمل کننده را هدایت می کرد با اصابت ترکش توپ زخمی و ساعت 11 روز 8/7/64 در منطقه سرسول به فیض شهادت نائل و به لقاءا... پیوست.