شهدا شرمنده ایم...

زندگی نامه شهدا

شهدا شرمنده ایم...

زندگی نامه شهدا

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

سردار شهید عین الله اکبری در سال 1339 در روستای شهید آباد خرم بید دریک خانواده عشایر ی از ایل باصر ی دیده به جهان گشود.خانواده یدالله پدر شهید اگر چه ناباورانه سکون جانگزای شهر را بر رهایی وپویایی یک زندگی عشیر ه ای ترجیح داد اما شوق حرکت وهجرت که فطرت قومی اوبود همواره دروجود تک تک افراد آن غلیان داشت وکوچ آسمانی چهار پرنده سبک بال از این خانواده کوچک ایلیاتی خود نمودحرکتی متعالی است حرکتی از خود تاخداواتراق در فراسوی هستی ونیستی .درزمستان برفی سال 1365 چها رمین فرزند  خانواده اکبری بردستهای مردم شقایق پیشه شهید آباد تشییع ودر جوار دیگر برادران به خون خفته اش به خاک سپرده شد . 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۳ ، ۰۲:۳۰
علی حاضری
شهید مهندس علی انصاری در سال 1323 در یک خانوادة مذهبی متولد شد و پس از گذراندن سوم دبیرستان در شهرستان رودسر ، جهت ادامة تحصیل به تهران آمده و در دبیرستان نظام اخراج گردید . در همان سال در رشتة اقتصاد دانشگاه تهران در کنکور پذیرفته شد . پس از یک سال مجدداً به دلیل نبوغ خاصی که در ریاضی داشت در رشتة ریاضی دانشگاه تهران قبول گردید . او در سال سوم تحصیل ازدواج نمود . در دوران تحصیل چندین بار بازداشت شد و به زندان رفت . پس از انجام تحصیلات دورة کارشناسی ، در فوق لیسانس شرکت کرده و قبول شد ولی ساواک از ادامة تحصیل وی ممانعت کرد .
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۳ ، ۰۲:۳۰
علی حاضری
شهید مهندس علی محمد مجیدی در 11 دی ماه 1325 هجری شمسی ‚ در خانواده ای با ایمان و مذهبی بدنیــــا آمد‚ در سن 5 سالگی پدر را از دست داد . از آن زمان ‚ تحت سرپرستی مادری مؤمنه و فداکار و برادران بزرگترش که همانند پدر در حق او محبت و ایثار نمودند ‚ قرار گرفت .تحصیلات ابتدائی و متوسطه ( تاسال پنجم ریاضی ) را در شهرهای کرمانشاه و خرم آباد و دو سال آخر متوسطــه را در دبیرستان هدف شماره 1 در تیر ماه 1344 بپایان برد و دوره مهندسی راه و ساختمان را در تاریخ خــرداد 1349 در دانشکده فنی دانشگاه تهران باتمام رسانید .
۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۳ ، ۱۶:۲۱
علی حاضری