شهدا شرمنده ایم...

زندگی نامه شهدا

شهدا شرمنده ایم...

زندگی نامه شهدا

شهید اجاره دار سال 1329 در تهران بدنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی را همراه با کار و تحصیل سپری کرد . بدلیل جو خانوادگی و ارتباط و علائق قومی ‚همواره در جریان تحولات شهر قم و پیروی از روحانیت مبارز بود لذا در خانواده همواره احساس یک کینه عمیق نسبت به رژیم غاصب داشت .

 

در سال 49 از دبیرستان خرداد تهــــران در رشته ریاضی فارغ التحصیل شد و در همین سال به خدمت سربازی رفت و دوران سربازیش در آن شرایط بسختــــی میگذشت . سر انجام در آبانماه 1351 سربازیش را بپایان رساند . سال 53 وارد دانشگاه شد و در سال 54 بــــــــه استخدام رسمی وزارت اقتصاد تحت عنوان ممیز مالیاتی در آمد که پس از سه ماه بدلیل ضرورتهای اجتماعـــــی و سیاسی استعفا داده و بیرون آمد .

 

در سال 49 بفکر کار گروهی افتاد ‚ لذا با چند نفر از دوستان آغز بکار کرد ‚ فعالیتها بیشتر بشکل سیاســــــــی – ایدئولوژی بود . در طی سالهای 50-56 با چندین گروه در شکل نظامی آغز به فعالیت نمود که پس از چنـــــــدی دوستانش دستگیر و ایشان تحت تعقیب قرار گرفتند در سال 55 در اثر اشتباه ‚ ساواک ایشانرا دستگیر کـــرد و در سال 57 بدلیل شکل جدید و در واقع اوجگیری مبارزه با چند تن از برادران در ارتباط با روحانیت مبارز تهــــران از قبیل برادرمان بهشتی و مفتح و حاج طرخانی شروع بفعالیت نمود .

 

از جمله فعالیتهای اجتماعی –سیاسی ایشان در مورد گسترش کتابخانه قبا و مسجد قبا و کتابخانه های مساجـــــد جنوب شهر و فعالیتهای سیاسی و ایدئولوژیک در سطح دانشجوئی بود و پس از ورود امام ایشان در کمیته انقـــلاب بخدمت مشغول و سر انجام در اسفند ماه 57 بخدمت در حزب جمهوری اسلامی و بنا بر تکلیف از طرف استــــــاد بهشتی بعضویت شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی در آ‚د . در این فاصله همکاری در بخش تشکیلات و بدنبال آن هماهنگی کارخانجات را داشته و تا لحظة شهادت در بخش دانش آموزان فعالیت داشته است . شهید حسن اجاره دار در 7/4/60 در محل دفتر مرکز ‚حزب جمهوری اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند .